‘’ BİL BAKALIM BEN NE YAPIYORUM ? ’’ PROJE SONU DEĞERLENDİRME(Özlem ŞEN tarafından yapılmıştır.)
Yapılan ön ve son testlerde sorulan sorular ,bunun
neticesinde elde edilen sonuçlar aşağıdaki gibidir;
ÖĞRENCİ ÖN TEST-
SON TEST DEĞERLENDİRMESİ
·
Etkinlik
yapmayı sever misin ?( ön test)
·
Projedeki
etkinlikleri sevdin mi ? (son test)
Yapılan ön
testlerde %80 oranında etkinlik yapmayı seven öğrencilerimizin, projemiz
sayesinde yapılan etkinlikleri sevme oranı artmış ve %99 oranına ulaşmıştır.
Böylece öğrencilerin etkinlik yapmayı sevme düzeyleri projemiz ile artmıştır.
·
Tekrar
bir e-twinning projesinde yer almak ister misin? (son test)
Öğrencilerimize
son test aşamasında sorulan bu soru ile %95,3 oranında tekrar e-twinning
projelerinde yer almak istedikleri görülmüş olup projemizin ulaştığı başarı
gözlemlenmektedir.
ÖĞRETMEN ÖN TEST- SON TEST DEĞERLENDİRİLMESİ
·
Branşınız
nedir? (ön test)
Ön test sonucuna göre öğretmenlerimizin
tamamı okulöncesi öğretmenidir.
·
Mesleğinizde
çalıştığınız süre nedir? (ön test)
Sonuçlara göre öğretmenlerimizin %50 si 5-10 yıl arası çalışmış olup %50 si 10
yıl ve üzeri çalıştığı görülmüştür. Yani projedeki bütün öğretmenlerimiz
tecrübe açısından zengin bilgilerini projemize aktarmışlardır.
·
Çocuklar
etkinliklere aktif olarak katıldılar mı?(son test)
Yapılan test sonuçlarına göre öğrencilerin
%100 olarak etkinliklere aktif olarak katıldıkları öğretmenler tarafından
gözlemlenmiştir. Bu da projemizin sevilerek uygulandığını ve amacına ulaştığını
göstermiştir.
VELİ ÖN TEST- SON
TEST SONUÇLARI
·
Bu
projenin çocuğunuzun hayal gücünü geliştireceğine inanıyor musunuz? (ön
test)
·
Projenin
çocuğunuzun yaratıcılığını geliştirdiğini düşünüyor musunuz? (son test)
Velilerin ön test sonuçlarında çocuğunun
hayal gücünün gelişimine olan inancı %68,9 iken, proje sonunda yapılan son
testte görüldüğü üzere projenin çocuğun yaratıcılığına olan olumlu katkısını
gözlemleyip oranı %99,1 oranına kadar yükseltmiştir. Projemiz bu alanda da
çocuğa pozitif katkılar sağlamıştır.
ÖĞRENCİLERİMİZ; Projemiz
sayesinde öğrencilerimizin özgün ve yaratıcı ürünler oluşturabilme
kapasitelerinin arttığı ve yaratıcı düşünmelerinin desteklendiği
görülmüştür. Öğrenciler hayal güçlerini
kullanarak belirlenen temalar ile yaparak yaşayarak deneyim sağlama fırsatı
kazanmışlardır ve öğrencilerin fiziksel, psiko-motor, sosyal-duygusal ve bilişsel gelişim alanlarına da destek
sağlandığı görülmüştür. Ayrıca öğrencilerimizin oluşturduğu etkinlikler
sayesinde ince motor gelişimlerinde olumlu katkılar sağlandığı görülmüştür.
ÖĞRETMENLERİMİZ;
Projemiz Ocak ayı itibariyle başlamıştır ve Mayıs ayı bitimine kadar sürmüştür. Öğretmenlerimiz tarafından
seçimler ile belirlenen temalar, öğrencilerimiz tarafından oluşturulan yaratıcı
ve özgün ürünler ortaya koyularak hedeflenen gelişim alanlarına destek
sağlanmış ve amaçlanan kazanımlara ulaşılmıştır. Öğretmenlerimiz öğrenciler
için belirlediği konular sayesinde öğrencilerin yaratıcı düşünme becerilerinin
gelişmesini sağlamış ve hayal güçlerini ortaya koymalarını
desteklemişlerdir. Öğretmenlerimiz
yapılan etkinlikler ile öğrencilerin çok yönlü düşünme becerilerini
geliştirerek 21.yy’ın gerektirdiği becerileri öğrencilerine kazandırmışlardır.
Ayrıca öğretmenlerimiz öğrencilerine rehber olarak yapılan etkinlikleri çok
yönlü hale getirmişlerdir.
VELİLERİMİZ; Projemiz
sayesinde velilerimizin çocukları ile evde geçirdiği kaliteli zaman süresi
arttırılmış ve yaratıcı ürünler ortaya koyma aşamasında velilerimiz
öğrencilerimize olumlu katkılar sağlayıp gelişimlerine destek olmuşlardır.
Velilerimiz projemiz sayesinde çocuklarının hayal güçlerinin geliştiğini ve
olaylara çok yönlü bakış açısı kazandıklarını belirtmişlerdir. Proje sayesinde
çocuklarının okula yönelik kalıcı öğrenmelerinin arttığını belirtmiş ve
projeden olumlu dönütleri öğretmenlerimize iletmişlerdir.
Yorumlar
Yorum Gönder