‘’ BİL BAKALIM BEN NE YAPIYORUM ? ’’ PROJE SONU DEĞERLENDİRME(Özlem ŞEN tarafından yapılmıştır.)

 

Yapılan ön ve son testlerde sorulan sorular ,bunun neticesinde elde edilen sonuçlar aşağıdaki gibidir;

 

ÖĞRENCİ ÖN TEST- SON TEST DEĞERLENDİRMESİ

·         Etkinlik yapmayı sever misin ?( ön test)

·         Projedeki etkinlikleri sevdin mi ? (son test)

Yapılan ön testlerde %80 oranında etkinlik yapmayı seven öğrencilerimizin, projemiz sayesinde yapılan etkinlikleri sevme oranı artmış ve %99 oranına ulaşmıştır. Böylece öğrencilerin etkinlik yapmayı sevme düzeyleri projemiz ile artmıştır.

·         Tekrar bir e-twinning projesinde yer almak ister misin? (son test)

Öğrencilerimize son test aşamasında sorulan bu soru ile %95,3 oranında tekrar e-twinning projelerinde yer almak istedikleri görülmüş olup projemizin ulaştığı başarı gözlemlenmektedir.

 

ÖĞRETMEN ÖN TEST- SON TEST DEĞERLENDİRİLMESİ

·         Branşınız nedir? (ön test)

Ön test sonucuna göre öğretmenlerimizin tamamı okulöncesi öğretmenidir.

·         Mesleğinizde çalıştığınız süre nedir? (ön test)

Sonuçlara göre öğretmenlerimizin  %50 si 5-10 yıl arası çalışmış olup %50 si 10 yıl ve üzeri çalıştığı görülmüştür. Yani projedeki bütün öğretmenlerimiz tecrübe açısından zengin bilgilerini projemize aktarmışlardır.

·         Çocuklar etkinliklere aktif olarak katıldılar mı?(son test)

Yapılan test sonuçlarına göre öğrencilerin %100 olarak etkinliklere aktif olarak katıldıkları öğretmenler tarafından gözlemlenmiştir. Bu da projemizin sevilerek uygulandığını ve amacına ulaştığını göstermiştir.

 

VELİ ÖN TEST- SON TEST SONUÇLARI

·         Bu projenin çocuğunuzun hayal gücünü geliştireceğine inanıyor musunuz? (ön test)

·         Projenin çocuğunuzun yaratıcılığını geliştirdiğini düşünüyor musunuz?  (son test)

Velilerin ön test sonuçlarında çocuğunun hayal gücünün gelişimine olan inancı %68,9 iken, proje sonunda yapılan son testte görüldüğü üzere projenin çocuğun yaratıcılığına olan olumlu katkısını gözlemleyip oranı %99,1 oranına kadar yükseltmiştir. Projemiz bu alanda da çocuğa pozitif katkılar sağlamıştır.

 

 

ÖĞRENCİLERİMİZ; Projemiz sayesinde öğrencilerimizin özgün ve yaratıcı ürünler oluşturabilme kapasitelerinin arttığı ve yaratıcı düşünmelerinin desteklendiği görülmüştür.  Öğrenciler hayal güçlerini kullanarak belirlenen temalar ile yaparak yaşayarak deneyim sağlama fırsatı kazanmışlardır ve öğrencilerin fiziksel, psiko-motor, sosyal-duygusal  ve bilişsel gelişim alanlarına da destek sağlandığı görülmüştür. Ayrıca öğrencilerimizin oluşturduğu etkinlikler sayesinde ince motor gelişimlerinde olumlu katkılar sağlandığı görülmüştür.

 

 

ÖĞRETMENLERİMİZ; Projemiz Ocak ayı itibariyle başlamıştır ve Mayıs ayı bitimine  kadar sürmüştür. Öğretmenlerimiz tarafından seçimler ile belirlenen temalar, öğrencilerimiz tarafından oluşturulan yaratıcı ve özgün ürünler ortaya koyularak hedeflenen gelişim alanlarına destek sağlanmış ve amaçlanan kazanımlara ulaşılmıştır. Öğretmenlerimiz öğrenciler için belirlediği konular sayesinde öğrencilerin yaratıcı düşünme becerilerinin gelişmesini sağlamış ve hayal güçlerini ortaya koymalarını desteklemişlerdir.  Öğretmenlerimiz yapılan etkinlikler ile öğrencilerin çok yönlü düşünme becerilerini geliştirerek 21.yy’ın gerektirdiği becerileri öğrencilerine kazandırmışlardır. Ayrıca öğretmenlerimiz öğrencilerine rehber olarak yapılan etkinlikleri çok yönlü hale getirmişlerdir.

 

 

VELİLERİMİZ; Projemiz sayesinde velilerimizin çocukları ile evde geçirdiği kaliteli zaman süresi arttırılmış ve yaratıcı ürünler ortaya koyma aşamasında velilerimiz öğrencilerimize olumlu katkılar sağlayıp gelişimlerine destek olmuşlardır. Velilerimiz projemiz sayesinde çocuklarının hayal güçlerinin geliştiğini ve olaylara çok yönlü bakış açısı kazandıklarını belirtmişlerdir. Proje sayesinde çocuklarının okula yönelik kalıcı öğrenmelerinin arttığını belirtmiş ve projeden olumlu dönütleri öğretmenlerimize iletmişlerdir.

Yorumlar